dijous, 30 de maig del 2013

Visca la primavera i visca l'estiu !



Visca la primavera i visca l'estiu ! 


Podeu veure que el ganxet ha entrat amb força en la meva vida... Aquest és un del primers collars que he fet amb flors i anelles. No és el primer perquè, com és habitual, el primer i el segon els vaig regalar a dues amigues ... <3

És el primer que faig amb les flors emmidonades, amb midó del d'abans.
El midó és un polisacàrid que s'obté de diferents cereals però principalment del blat de moro. Es mescla amb aigua calenta i forma una capa transparent sobre el teixit i li dona  fermesa i una força a l'estructura.





Segons la veu que tot ho sap ( Internet) la proporció perquè quedi fortet és d'una cullerada per l'olleta d'aigua, un mig litre. La bona gent de la drogueria on el vaig comprar no sabien la proporció.... Ainsss aquesta cosa tan antiga, ara ningú emmmidona !!!





Aquí teniu les flors que hem d'emmidonar. Totes divines,...
Surt el que surt, segons el dia !
Totes varen nedar un poquet dins l'olleta i quan estaren ben amarades, les vaig treure per assecar al sol. Aquest detall del sol, pareix que és important però pens que ho deu ser més si el que emmidonam és de color blanc, que si és de colors.

Perquè les flors quedin ben estirades i amb els pètals ben separats, amb paciència vaig anar picant cada una pètal a pètal a un suro blanc.


Quan estan ben seques estan ben rígides i ja podeu fer el volgueu amb elles.

En vista del resultat, la pròxima tongada, no posaré tant de midó... És suficient amb una cullerada més petita, una cullera sopera crec que basta i sobra.

Esper que pogueu fer moltes flors per dur, aquest estiu, decorant el vostre coll, camisetes, orelles, cabells.... 

Margalida


Pd- El muntatge del collaret de la primera fotografia: són dues flors enganxades amb un poc de cola forta i una perla de riu (un detall molt especial que m'han enviat de la Xina)

4 comentaris:

  1. i do!, això si que és ben preciós, esperem mes ben aviat, guapa
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Caty,.... Tot voluntat i de coneixements poquets...

      Elimina
  2. pero buuuuuuueno quina monada !! JO TAMBE EN FAIG DE GANXET . m'encanta .. ja teng el teu blog a la vista jajajaja besades menorquines

    ResponElimina
    Respostes
    1. Volem veure que fas !!!! Què jo sols se fer cadeneta i barretes,..Però m'entreten <3. Guapa una besada!!!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...